En dat voor 30% minder…
In deze tijd van crisis heb jij als MKB-er misschien minder inkomsten. Maar weet je dat je 30% op kosten kunt besparen door werkprocessen rondom jouw personeel beter te digitaliseren?
Ga eens na hoe vaak je bijvoorbeeld van een medewerker zijn nieuwe adres moet invoeren na een verhuizing. Of hoeveel tijd ben je kwijt om even die ene arbeidsovereenkomst te vinden? Twee van de vele voorbeelden. Dit kan sneller als je goed gebruik maakt van de huidige digitale mogelijkheden.
Bij veel MKB-bedrijven blijft het structuren, organiseren en digitaliseren van (HR-) processen achter bij de mogelijkheden die er nu zijn. Dit komt met name door het ontbreken van tijd, van kennis en van ervaring. Gegevens van personeelsbeleid, verzuimbeleid, personeels- en salarisadministratie worden op verschillende plaatsen bewaard, ze zijn onvoldoende aan elkaar gekoppeld en vaak worden dezelfde gegevens meerdere keren voor verschillende doeleinden verwerkt.
Ben je nu minder actief met je klanten bezig, dan dat je zou willen? Besteed dan nu je tijd aan het verbeteren van je (digitale) werkprocessen van je medewerkers. Je wordt hiermee flexibeler en efficiënter naar de toekomst. Dus meer tijd voor je klanten én met 30% minder kosten voor jouw personeelsadministratie!
Meer weten of hulp nodig? Neem nu vrijblijvend contact op met HR support in Process! Daarmee blijft ook jouw bedrijf in beweging …